Penetrius skrev:I stort har jag fått klart för mej upplägget - "Skrivliv" är en betalsajt.
Jag är för min egen del inte helt överens med ide´n att de som skriver och arbetar med sina alster ska betala för att andra ska få läsa.
Jag ser för det första ingenting konstigt i detta. Man betalar för en tjänst, den att ha en egen webbplats för sitt skrivande. Visst vill vi alla få betalt för det vi skriver, men jag tänker att det är en lite annan diskussion? Alla kanske inte kan få betalt, och då kanske det är en okej utgift att lägga så lite som 15kr per månad på ett intresse man har.
Sedan kan man givetvis satsa hur seriöst som helst med tex egenutgivning, egen domän, locka folk via Facebook/Twitter/etc och den vägen nå så långt att man klarar sig på sitt skrivande. Men själva tjänsten, den att ha en webbplats som bas för sina texter, den kostar. Fast inte så farligt mycket.
Penetrius skrev:Bättre vore det om den som driver en skrivarsajt får in slantar för sitt arbete (som inte är så lite) genom att läsarna betalar.
Gott så, fast jag tror tyvärr inte att några läsare skulle betala.
Penetrius skrev:En liten fråga bara - vilka eller vilken är det tänkt ska stå för kommentarerna på skrivliv - i nuläget ligger det en hel del okommenterat där.
Vi smyger fram lite nu till en början och testar mest systemet. Alla texter som är inlagda är i princip test-texter (även om dom ändå blivit seriöst skrivna) och lika så finns det ett antal test-kommentarer.
När vi kör mera riktigt och får upp en medlemsbas så är förhoppningen absolut att det ska komma mycket kommentarer från medlemmarna, på samma sätt som Argus fungerar. Vidare fungerar varje webbplats för sig, där man (med rätt inställningar och lite engagemang) får besökare/läsare/kommenterare via Facebook, Twitter och sökmotorer. Några "professionella" pedagoger eller författare är i den meningen inte direkt engagerade.
"Okynnesläsandet" kan man tex stoppa genom att lösenordsskydda sina sidor, om man nu tycker detta är ett problem.
Kan också meddela att det även finns en funktion där man bara klickar för att gilla/ogilla en text, och så får man statistik sedan på hur många som gillat vad. Detta är ett tillval, ett plugin, som givetvis inte alla behöver använda.