Alla diskussionsrum Om Argus punkt nu

Ska vi tillåta flera medlemskap på Argus?

Frågan har aktualliserats det senaste, så jag tänkte väcka den även här, i egen diskussionstråd: ska det vara tillåtet att ha flera medlemskap på Argus?

Det finns fördelar med att inte vara för hård. Kanske att en medlem känner sig "bränd", eller utsatt, osv. Att man vill pausa från allt som är förknippat med det medlemskapet, men ändå vara kvar på Argus. Då tycker jag personligen det ska vara godkänt att ha ett till medlemskap.

Däremot att föra en diskussion med sig själv från olika medlemskap, och på så sätt påvisa tex att det finns en opinion för någonting, det tycker jag personligen ska vara förbjudet. Vad tycker ni andra?

Skrivet av mikel
8 januari 2009, 17:34

18 januari 2009, 17:08
av tildusanblues

Tildus: Vi lyssnar på alla. Problemet är att en del tar illa vid när det gäller detta, att man känner sig lurad helt enkelt. Därav kommer en regeländring inom kort.

ok då blir det så jag förstår det ändå inte för varför har vi då nick överhuvudtaget?

detta är ju internet vi känner liksom inte varandra.

18 januari 2009, 17:19
av smeghead

tildusanblues skrev:Tildus: Vi lyssnar på alla. Problemet är att en del tar illa vid när det gäller detta, att man känner sig lurad helt enkelt. Därav kommer en regeländring inom kort.

ok då blir det så jag förstår det ändå inte för varför har vi då nick överhuvudtaget?

detta är ju internet vi känner liksom inte varandra.

Skulle vara rätt intressant om ingen "fanns", alltså om inga inlägg hade nick. Lite svårt att hålla en diskussion igång bara. Om man inte vet vem som har sagt vad... eller så är det lättare...

18 januari 2009, 17:19
av mikel

tildusanblues skrev:ok då blir det så jag förstår det ändå inte för varför har vi då nick överhuvudtaget?

Vi kunde valt andra vägar. Att man vid registreringen var tvungen att ange personnummer och att vi alltid har våra riktiga namn. Men då hade heller inte Argus varit för alla, det finns många som helt enkelt inte vill lämna ut sina personuppgifter och som av olika anledningar vill behålla en viss anonymitet. Argus finns för alla som tycker om att skriva, alltså måste det till en kompromiss.

18 januari 2009, 17:33
av tinaq

Grattis, Bebbe *asg* Själv har jag mindre än 60 dagar kvar!

bebbe skrev:Tack, å Tack Mikel! Så generöst! Bara buga och bocka! Vad har jag gjort för denna flerfyrfaldiga tusende förmån??
När jag går in på "Allt om Argus" Klickar på snabbval "Att bli ventilare"
kommer det här upp:

"UNKT NU
Att bli ventilare

OBS! Att vara medlem på Argus är helt gratis - det blir du här. Ventilare är alla medlemmar som för en liten penning stödjer Argus, samtidigt som man får en mängd fördelar. Du är ventilare i ca 14352 dagar till.

Det kostar ungefär en krona per dag att vara ventilare och det innebär framför allt att man stödjer vidareutvecklingen av mötesplatsen. Bland dessa sidor kan du läsa följande:

* Listan med alla fördelar - läs om allt som ingår för en ventilare. Prydligt uppradat. Om du är ventilare just nu så går det att klicka sig vidare direkt till varje fördel.
* Prova-på-erbjudande - prova att vara ventilare i 45 dagar, helt gratis!
* Betalning via telefon - är det enklaste och mest praktiska sättet att bli ventilare. Gör att du blir ventilare direkt.
* Betalning via BankGiro - praktiskt sätt för den som tex har Internetbank. Att betala på detta sätt är att stödja Argus lite extra eftersom inga avgifter dras."

Bara niga och bocka 14352 dagar. Tack. Inte illa.

18 januari 2009, 17:35
av tinaq

haha - ja, det var värst - Grattis till dig också!

systeringer skrev:Jag ber också att få tacka, 14 388 dagar! Inte illa, där slog jag dig Bebbe!

18 januari 2009, 19:04
av cliff

EGET BERÖM LUKTAR ILLA?
Hej! Jag stör väl inte?
Nä då, jag håller
bara på med datorn
och kommenterar dikter.
Kom in får du se.

Oj. här vare dikter
vilken kommenterar du,
den där
Ja just den ja,
den går väl an.

Men inte kan du väl ge
den dikten
så fina kommentarer?
Jo, för fan
ja har ju själv skreve den!

(Copyright Eiliff Smith )

18 januari 2009, 19:06
av bebbe

cliff skrev:EGET BERÖM LUKTAR ILLA?
Hej! Jag stör väl inte?
Nä då, jag håller
bara på med datorn
och kommenterar dikter.
Kom in får du se.

Oj. här vare dikter
vilken kommenterar du,
den där
Ja just den ja,
den går väl an.

Men inte kan du väl ge
den dikten
så fina kommentarer?
Jo, för fan
ja har ju själv skreve den!

(Copyright Eiliff Smith )

Tack för kvällens rungande gurglande skratt. Jag håller mig i skrivbordet, så jag vet, var i verkligheten, jag befinner mig.

18 januari 2009, 21:08
av Penetrius

Märkligt va krokiga turer den här diskusionen tar - betalsite huvaligen. Är det så att någon vill bli av med mina tre nick så är det ett effektivt sätt det kan jag försäkra. Då uteblir mina texbidrag också - kanske en lisa för somliga, men en och anna återkommande läsare blir möjligen inte så glad.
Ett skrivarforum som Argus som till största delen är ett forum för människor som söker lite avkoppling från verkligheten via nätet där skriv- och läs-intresset är den gemensamma nämnaren, men var och ens ekonomiska vilkor är den stora skiljelinjen - man kan just undra vilka som ropar på att stävja fantasins moraliska övertramp med karav på betalning - knappast de som inga pengar har.
All avgiftsbestraffning som inte är inkomst och förmögenhetsanpassad är orättvis --- som tillexempel trängselskatten i stockholm --- de rika susar på som vanligt medan de som inte har det så gott ställt får tänka en och två gånger för att organisera sina resor in till stan och då gärna i sällskap med andra betalande för att dela på kostnaden. Kanske något för fattiga argusar om det vill sej illa --- egentligen inget fel i det, men då ska de som har det bättre ställt proportionellt betala lika mycket -- precis så som det borde vara i alla avgifts och skattesammanhang ---- och i bidragsammanhang med (medan jag ändå är i gång --- vad är det för rim och reson i att rika uppbär understöd i form av barnbidrag ? rena dårskapen...

Om det nu är någon stake i argus så förkastas all tanke på att avgiftsbelägga kreativiteten - skulle föresten vara intressant att veta ur vilken ideologisk grund en sånn tanke kläkts? Obs inget personligt :-)

18 januari 2009, 21:25
av Penetrius

mikel skrev: Argus finns för alla som tycker om att skriva, alltså måste det till en kompromiss.

Kompromiss? Varför en kompromiss? Räcker det inte med ett acceptabelt förhållningsätt som ger folk möjlighet att leva ut lite grand.
Jag pekade på lekfullhet förut - ett klart efftersatt område som den berömda klokhetens gubbe som vanligt vill begränsa oavsett vilket kön den har. Internett ger en rätt hygglig möjlighet till både lek och allvar - det acceptabla förhållningssättet till aktuell fråga skulle ju kunna formuleras med att inte utan hänsyn blanda samman dessa på ett acceptabelt sätt --- alltså en allvarligt menad diskusion låter man vara allvarlig - kanske inte så att humorn helt utesluts, men man flamsar inte bort grundfrågan. Och å andra sidan - en livfullt lekfull trådskapare, nick skapare eller skapare över huvud taget låter man skapa på av hjärtans lust och deltar frejdigt om man så önskar - och deffinitivt inte försöker hämma eller extrabeskatta dessa tilltag bara för att man själv inte har kan eller vill hänga med i svängarna - betänk att detta kanske är det enda roliga den personen har.

18 januari 2009, 23:43
av disco

………………..,-~*’`¯lllllll`*~,
…………..,-~*`lllllllllllllllllllllllllll¯`*-,
………,-~*llllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll*-,
……,-*llllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll.\
….;*`lllllllllllllllllllllllllll,-~*~-,llllllllllllllllllll\
…..\lllllllllllllllllllllllllll/………\;;;;llllllllllll,-`~-,
…...\lllllllllllllllllllll,-*………..`~-~-,…(.(¯`*,`,
…….\llllllllllll,-~*…………………)_-\..*`*;..)
……..\,-*`¯,*`)…………,-~*`~.………….../
……...|/.../…/~,…...-~*,-~*`;……………./.\
……../.../…/…/..,-,..*~,.`*~*…………….*...\
…….|.../…/…/.*`...\...……………………)….)¯`~,
…….|./…/…./…….)……,.)`*~-,……….../….|..)…`~-,
……/./.../…,*`-,…..`-,…*`….,---…...\…./…../..|……...¯```*~-
…...(……….)`*~-,….`*`.,-~*.,-*……|…/.…/…/…………\
…….*-,…….`*-,...`~,..``.,,,-*……….|.,*...,*…|…...\
……….*,………`-,…)-,…………..,-*`...,-*….(`-,………

Logga in för att skriva!
« sidan 1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12 » Moderatorer cikoria, nicc, mikel

Vilka är inloggade

Användare som besöker detta rum: Inga registrerade användare och 1 gäst

Att skriva filmmanus. Praktisk handbok, inbunden, 276 sidor för 225kr!

Annas länkburkar för både små och stora
Misterhelper skriver texter inom filosofi, livsstil och psykologi, på engelska, att läsa gratis!

Ur Åttio Hjärtan