Alla diskussionsrum Om Argus punkt nu

Ska vi tillåta flera medlemskap på Argus?

Frågan har aktualliserats det senaste, så jag tänkte väcka den även här, i egen diskussionstråd: ska det vara tillåtet att ha flera medlemskap på Argus?

Det finns fördelar med att inte vara för hård. Kanske att en medlem känner sig "bränd", eller utsatt, osv. Att man vill pausa från allt som är förknippat med det medlemskapet, men ändå vara kvar på Argus. Då tycker jag personligen det ska vara godkänt att ha ett till medlemskap.

Däremot att föra en diskussion med sig själv från olika medlemskap, och på så sätt påvisa tex att det finns en opinion för någonting, det tycker jag personligen ska vara förbjudet. Vad tycker ni andra?

Skrivet av mikel
8 januari 2009, 17:34

8 januari 2009, 22:13
av disco

lol "identiteter på internet är en komplex fråga, vi kan inte stoppa mångdubbla nick så det är ingen idé att oroa sig över det" = "du är för pedofili"

jag är nazist också inaktiv, glöm inte det! :D

8 januari 2009, 22:19
av disco

jag menar ärligt talat jag tycker uppriktigt om er alla men den här diskussionen alltså...det GÅR INTE att vara helt övertygad om att den du pratar med på internet är den du pratar med! Omöjligt, can't be done! Men påverkar det dig det bittersta? Om du inte låter det göra det? Nopey-dopey.

det är kanske lite asshole-ish att ha flera olika nick, men som sagt var, de eventuella negativa konsekvenserna är exakt så stora som vi själva låter dem bli, och att försöka stoppa det är meningslöst. att folk har möjligheten att ha flera olika nick skadar inte mig ett jota.

8 januari 2009, 22:28
av inaktiv

disco skrev:lol "identiteter på internet är en komplex fråga, vi kan inte stoppa mångdubbla nick så det är ingen idé att oroa sig över det" = "du är för pedofili"

jag är nazist också inaktiv, glöm inte det! :D

Klart jag vet att du är nazi mannen. Det synns på din suspekta frilla.
Nädå.

Vad jag menar är att man inte behöver hårdra extremer. Man kan väl som sagt sträva efter en balans.
Sen tycker jag väl nog att det egentligen inte är så mycket att tjafsa om. Jag kan mest se negativa motiv med att ha flera nick men sen å andra sidan tycker jag att det är så sällan det händer något pga det så det spelar ingen större roll.

Jag tycker som sagt att man kan ta de enskilda fallen när de kommer.

Så vill någon sitta och prata med sig själv på forumet så varför inte? Man kan ju starta en egen tråd.

8 januari 2009, 22:29
av klitorius

disco skrev: de eventuella negativa konsekvenserna är exakt så stora som vi själva låter dem bli, och att försöka stoppa det är meningslöst. att folk har möjligheten att ha flera olika nick skadar inte mig ett jota.

Rätt talat :-)

8 januari 2009, 22:30
av disco

du är en homeboy 4 life inaktiv <3 peace big dawg.

checkade du mitt "goda exempel" däruppe?

lol jag kom precis på att efter den här tråden kommer folk typ att förutsätta att jag har tjugo olika hemliga identiteter :D

8 januari 2009, 22:32
av disco

haha bizon är det lugnt om jag kallar dig för "bizklit" hädanefter?

det är en skojig sammandragning och jag tror att det skulle gynna argus!

8 januari 2009, 22:35
av bebbe

Bara att vi haft en konkret diskussion här med dubbla nick som sårat någon (och vi har haft flera) räcker för mig att konstatera att det inte är bra.

Som Berta skrev. "Jag tycker inte om att bli lurad"
Ingen tycker det.
Ganska enkelt.

8 januari 2009, 22:38
av klitorius

disco skrev: bizon får ha hur många nick han har för min del, det hade bara varit roligare om han hade spelat lite mer med klitorius-inlogget. // så länge folk bidrar till konversationen på ett livfullt och intressant sätt så kunde jag bry mig mindre om de har ett eller fem olika nick. jag menar ni KAN allihop vara mikel för allt jag vet, men i slutändan bryr jag mig inte, för jag har roligt ändå!

Jo visst skulle jag kunnat lagt ner mer tid på teatern, men tiden räcker inte och frågorna var viktigare för mej än showen - men jag kan bättra mej :-)

8 januari 2009, 22:46
av kivva

bebbe skrev:Bara Som Berta skrev. "Jag tycker inte om att bli lurad"
Ingen tycker det.
Ganska enkelt.

Jahaja ... vad säger ni när ni läser tråden "Göran Tunström" då?
Vi kan aldrig gardera oss för att inte bli "lurade" tyvärr.
Detta är datavärlden och här råder inga lagar över att man skall vara en sanningsenlig person och inte luras ....
Visst tusan käns det obehagligt när man upptäcker att "jag gick på det" infinner sig. Det tycker inte jag heller om.
Men det är nog bara att "gilla läget".
Och det där med IP-nummer och namn och adresser går väl inte att hålla koll på heller?
Jag kan ju göra mig ett nytt nick från en annan dator och göra en ny e-postadress med falsk namn? Eller??

8 januari 2009, 22:49
av klitorius

disco skrev:haha bizon är det lugnt om jag kallar dig för "bizklit" hädanefter?

det är en skojig sammandragning och jag tror att det skulle gynna argus!

Nej, men varken du eller jag har någon chans att hindra det folk kallar någon av oss - skulle "slischo" passa dej ? Inte för att du bryr dej - säkert lika lite som jag i det fallet, men förklara gärna vad argus skulle vinna på det?

Logga in för att skriva!
« sidan 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 12 » Moderatorer cikoria, nicc, mikel

Vilka är inloggade

Användare som besöker detta rum: Inga registrerade användare och 1 gäst

Att skriva filmmanus. Praktisk handbok, inbunden, 276 sidor för 225kr!

Annas länkburkar för både små och stora
Misterhelper skriver texter inom filosofi, livsstil och psykologi, på engelska, att läsa gratis!