Alla diskussionsrum Lek- och skrivstugan

Sjuka smeknamn

Det finns många människor här på vår vackra (?) jord som har ett smeknamn. Några har riktigt fina smeknamn, andra inte.
I den här tråden samlar vi på de mindre fina.

Jag börjar:

När jag gick i lågstadiet fanns det en kille som alla kallade för Muttan. Vi var många som led med den killen.

Skrivet av hamlet
16 oktober 2009, 12:42

16 oktober 2009, 14:20
av mikel

Min bror har en kompis som kallas sulan, en som kallas norrland och ytterligare en som kallas hakan (tror jag). Dom är lite.. speciella!

16 oktober 2009, 17:46
av emmapemma

när jag gick på dagis så blev jag kallad för: emma-pemma-cyckel-fågelskrämma

16 oktober 2009, 20:21
av hamlet

mikel skrev:norrland

Hahahha, ja det var ju lite speciellt :)

emmapemma skrev:när jag gick på dagis så blev jag kallad för: emma-pemma-cyckel-fågelskrämma

Kanske inte så trevligt att bli kallad det, men tänk vad barn är kretiva ändå :P

17 oktober 2009, 11:19
av eerika

När jag bodde hemma hade vi en grå långhårig katt som hette Musse....Honom brukade jag kalla "Lilla kissrumpan" av någon anledning som jag inte vet varför...det bara var så...Fast det var lite pinsamt om man ropade hans smeknamn när han skulle in och någon granne precis kom förbi...

17 oktober 2009, 11:37
av mareli

Min systers äldste son kunde inte säga bokstaven M när han var liten och eftersom jag av mina syskon kallades Maggan, så använde han H istället när han ropade på mig.

17 oktober 2009, 12:04
av mikel

mareli skrev:Min systers äldste son kunde inte säga bokstaven M när han var liten och eftersom jag av mina syskon kallades Maggan, så använde han H istället när han ropade på mig.

Hehe man får väl anta att han var så liten att han inte visste betydelsen ;)

"Lilla kissrumpan" måste väl vara det sjukaste hittills? Fast jag tänker att människor och djur man står riktigt riktigt nära kan man kalla riktigt sjuka saker, för man vet att det är med kärlek. Kanske inte så att grannarna hör dock.. ;)

17 oktober 2009, 14:10
av smeghead

jag kallades ofta Elin-pelin eller ella pella puttersmälla eller nåt sånt. Det var inte så kul. Inte heller bara "Ella" är jag någe förtjust i.

På min man jobb (industri-jobb, vet ej om det har med saken att göra, men jag inbillar mig att det har det) så har vi karlar så lystrar till: Läppen, Knege, Kungen, Lollo, Strisse, Hogga, Geten, Lille D och Björk (nej, han heter inte det, varken i förnamn eller efternamn). Fascinerade, tycker jag, på mitt jobb är det bara en som kallas vid smeknamn (Pelle, och han heter Per).

17 oktober 2009, 14:11
av smeghead

Hade en kompis som kallades för Gurkan, men han ville aldrig säga varför...

17 oktober 2009, 23:18
av frida

Jag gillar att ge mina kompisar lite originella smeknamn.

Sophia blir Sophink,
Ann-sofie blir Flaffi,
och Lisa blir självklart Svetaketu.

Logga in för att skriva!
« sidan 1, 2, 3 » Moderatorer nicc, mikel

Vilka är inloggade

Användare som besöker detta rum: Inga registrerade användare och 1 gäst

Att skriva filmmanus. Praktisk handbok, inbunden, 276 sidor för 225kr!

Annas länkburkar för både små och stora
Misterhelper skriver texter inom filosofi, livsstil och psykologi, på engelska, att läsa gratis!