Alla diskussionsrum Lek- och skrivstugan

Sex saker du gjort idag (lista 2)

Det är dags för uppföljaren till populära "Nämn sex saker du har gjort idag"! Tanken är mycket enkel. Du skriver helt enkelt sex saker du har gjort idag, helt fritt. Antingen i punktform, som en prosatext, som en dikt eller helt enkelt precis som du vill. Ett bra sätt att hålla igång skrivandet varje dag!

Jag börjar.

Pratats i telefon och fått råd
med zarathryn, gulan1, min mormor och frida-världens-bästa-minsta-lillasyster som fyller sexton idag!, jobbat med argus samt skapat detta eminenta tråd!

Skrivet av mikel
30 juli 2008, 21:38

30 juli 2008, 21:54
av anaia

Bra initiativ, Mikel.

Jag har
tvättat handdukar
ätit glass och simmat i en sjö
suttit på en klippa vid havet (utan att bada)
gått hem från en parkteater
känt mig lite ensam
skrivit istället

30 juli 2008, 22:01
av mana

Kommit hem från jobbet, sista natten före semestern.
Sovit fem timmar.
Ätit frukost på sängen tillsammans med kattan.
Slappat.
Firat semestern med att äta middag (biff med lök)på Restaurang Korea i Mullhyttan (bjuden av maken!).
Börjat skriva en förb.. en recension som har deadline i morgon och på den vägen är det, sliter mitt hår i skrivkramp och vånda.

30 juli 2008, 22:10
av smeghead

Målat plankor
Målat väggar
Målat tak
Tvättat penslar
Tvättat roller
Tvättat mig

påbörjad lista inför imorgon:
köpa färg.

30 juli 2008, 22:32
av cory

[quote="mana"] en recension som har deadline i morgon och på den vägen är det, sliter mitt hår i skrivkramp och vånda.[/quote]
Vad är den om?

30 juli 2008, 22:37
av mana

[quote="cory"] Vad är den om?[/quote]
En ny roman av en av mina favoritförfattare, Åke Smedberg. Han är bra, boken är bra, det är bara min hjärna som kokat ihop i värmen...

30 juli 2008, 23:43
av kivva

1. Tog bilen till Tyresö och min systerdotter
2. Hon bjöd på lunch
3. Vi paddlade kajak för andra gången i våra liv.
4. Vi tog en fika i vacker natur
5. Tog mig ett dopp i havet när jag kom tillbaka till Nynäs
6. Pratat i telefon med en väninna i tre timmar.

31 juli 2008, 13:02
av natricia

Jag har sovit till elva med enstaka avbrott då min gata alltid verkar behöva fixas till av nitiska män som sågar och hamrar i asfalten alldeles för tidigt på morgonen. Jag har gått till affären och handlat serranoskinka och bröd. Jag såg en stor brun råtta som långsamt gick förbi mig på gatan och kröp ner i en vägbrunn, jag tittade ner på den och den tittade tillbaka nedifrån vägbrunnen. Jag har städat mina kaniners bur och upptäckt att min äldsta kanin har brutit av en tand. Jag har rökt för många Level. Jag har pratat med min mamma och med mina barn som är uppe hos henne i Norrland och hälsar på.

31 juli 2008, 16:32
av morran

Idag har jag cyklat mina tre kilometer i svag uppförsbacke. Hämtat våra trettiofyra kor längst ner i "tjännbacken" för mjölkning, efter mycket stök med brunstiga kor lyckades vi få in alla på plats i "fjöse". Efter utfodring mjölkade jag. Efter ytterligare kraftfoder släppte vi ut korna på sitt bete igen. Efter att hungriga kalvar fått sitt var det dags att ta cykeln hem igen, nu hade vinden tilltagit så det blev till att trampa i nedförsbacken! Det blev visst sex++

31 juli 2008, 19:22
av cory

[quote="mikel"]Det är dags för uppföljaren till populära "Nämn sex saker du har gjort idag"![/quote]
Vad var fel på gamla listan?

1. Drömt väldigt intensivt och trevligt om unga snygga män :p därför blev jag ganska sur då brevbäraren ringde på (vilket de inte behöver för min skulle men gör ändå eftersom de vill sköta sitt jobb) pga av stort paket (cykelväskor).
2. Drack Zoega's igen för att samla energi inför:
3.Packade sålda Traderasaker.
4. Pratade i telefon med ny, trevlig bekantskap.
5.Postade paket och inhandlade danskt körsbärsvin :)
6. Skrev nya inlägg här och på face book.

Logga in för att skriva!
« sidan 1, 2, 3, 4, 5 ... 72 » Moderatorer nicc, mikel

Vilka är inloggade

Användare som besöker detta rum: Inga registrerade användare och 2 gäster

Att skriva filmmanus. Praktisk handbok, inbunden, 276 sidor för 225kr!

Annas länkburkar för både små och stora
Misterhelper skriver texter inom filosofi, livsstil och psykologi, på engelska, att läsa gratis!