Alla diskussionsrum Allt om skrivandet Prosa

Beskrivning av pågående projekt

Hej!

Jag håller på att skriva ett projekt som är en blandning utav science-fiction, fantasy och satir. Det är ett projekt som började för cirka 3-4 år sedan och som har utvecklats under tiden.

Det är tänkt att handla om riktigt kåta, ursexiga och urstarka kvinnor med en extrem järnvilja. Dessa kvinnor har muskulösa kroppar samt har relativt stora och tunga bröst och kvinnorna reser runt i tid och rum för att skapa ett matriarkatiskt imperium. Med tanke på att de är urstarka individer med en sådan järnvilja att de kan skapa stora vindar och stormar genom att ta riktigt djupa och tunga andetag samtidigt som de utstöter tunga och djupa ljud med rösten bakom sammanpressade läppar. De kan även stöna så tungt att de kan skapa stora jordbävningar eller stöna så ljust och upphetsat att de bland annat kan få glas och keramik att splittras. De kan även springa betydligt fortare än en sportbil i full hastighet. En sådan kvinna kan, i mitt projekt, i en närstrid besegra flera män samtidigt som ser ut att vara fysiskt starkare än henne. Kvinnorna får ofta ha rollen som försvarare till männen som inte alls är lika starka, rent fysiskt och psykiskt.

Det kommer att vara en hel del sexualitet blandat med stridigheter mot andra starka och okända utomjordiska raser på okända planeter och mycket kommer att utspela sig i underjordiska militära labb.

Detta är ett projekt som jag skriver på för att jag tycker att det är en kul grej och för att få testa nya gränser som jag personligen inte har testat ännu. Jag undrar hur ni tycker om detta projekt och hur tror ni att själv projektet kan tas emot i världarna science-fiction och fantasy. Ska jag vända mig till någon speciell grupp utav läsare för att kunna ”etablera” mig med detta projekt och få en liten, men förhoppningsvis, trogen läsarkrets?
Skrivet av Helthior
27 februari 2012, 20:34

27 februari 2012, 23:08
av mikel

Vilket spännande projekt!

Här är mitt förslag: starta en egen webbplats på http://www.skrivliv.se (det är gratis i nio dagar, men jag bjuder dig härmed på en månad, sedan kostar det från 15kr/månad).

Se till att hitta en design som passar in, jag tänker mig en ganska mörk design typ underground-stil med några av kvinnorna i stridsmundering i logotype/header. Fast du kanske kommer på något ännu bättre.
Sedan kopplar du på Facebook och Twitter (har du inte så skaffa - det är utmärkta marknadsföringskanaler och gratis!) och ser till att skriva en presentation liknande den du har här. Sedan lägger du upp texter som smakprov eller kanske rentav en följetong?

27 februari 2012, 23:18
av Helthior

Tack för svaret och att du tycker att det verkar vara ett spännande projekt :). Jag ska följa ditt råd och starta en egen webbplats.

27 februari 2012, 23:21
av disco

kan...inte...sluta...skratta

28 februari 2012, 20:08
av disco

lika kul idag! helthior har dessutom avslutat sitt medlemskap! vem är det totala GENIET som kom på det här trollkontot? ge dig till känna och jag bjuder på sex månader gratis på den nystartade sajten skrivliv!

28 februari 2012, 23:29
av mikel

Kanske någon referens eller något som inte jag fattar, men vad var det som var kul?

Verkligen udda och speciell idé, absolut. Fast varför inte. Lätt att få folk att haja till direkt "Vad skriver du om då?" - "Jag skriver om starka kåta kvinnor som skyddar männen från allt möjligt"
Vilken ingång eller vad?!

29 februari 2012, 17:46
av disco

innan jag svarar på frågan mikel tänkte jag bara sammanfatta tråden lite snabbt för nytillkomna läsare:
random snubbe: "hej jag tänkte skriva om kåta tjejer med skitstora bröst som stönar i vällust"
mikel: "Vad roligt att just Du hittat hit! Och ett sådant spännande koncept Du hittat på!"
disco: looool

sen tänkte jag även bjucka på en wikipedialänk som förklarar vilka 99% av det här projektets potentiella läsare kommer att vara
http://en.wikipedia.org/wiki/Macrophilia

(eller så googla bara "amazon fetish")

29 februari 2012, 19:28
av mikel

Det är väl lite så. Man får räkna med alla möjliga tänkbara motgångar när man fastnat för att ta tag i ett större skrivprojekt, inklusive folks skrattattacker.
Kan hålla med om att det varit kul om han skrivit som du skrev Disco och jag varit så på ändå, fast det är ju ändå lite mer substans i huvudinlägget. Vi snackar inte bara kåta stora kvinnor, dom ska skapa ett matriarkatiskt imperium också för att bara nämna en sak.

Och ingen av oss har ju läst ett utdrag ännu så man kanske inte ska säga så mycket mer. Men absolut - jag tycker det verkar som ett spännande och udda projekt!

1 mars 2012, 12:23
av Penetrius

En och annan ser nog iden som ett litterärt uttryck för feministskräcken - i stil med diverse uttryck för motsvarande skräckscenarion för kommunister, kapitalister och militära despoter så finns det väl plats för alla - till och med för de som vurmar eller fasar för en stat som håller sin kalla hand i ett hårt strypgrepp om sin befolknings flämtande strupe med sharian - eller?
Jag menar att vi får väl ändå förutsättas nyttja yttrandefriheten medan vi har lite av den kvar.

2 mars 2012, 21:09
av disco

bison för tusan! välkommen in i tråden, föd den lite mer, du om någon kan ta den till nästa nivå!

Logga in för att skriva!
Sida 1 av 1 Moderatorer nicc, mikel

Vilka är inloggade

Användare som besöker detta rum: Inga registrerade användare och 1 gäst

Att skriva filmmanus. Praktisk handbok, inbunden, 276 sidor för 225kr!

Annas länkburkar för både små och stora
Misterhelper skriver texter inom filosofi, livsstil och psykologi, på engelska, att läsa gratis!