jacob skrev:Anledningen till att jag själv inte har lust att försöka är att jag skulle må dåligt av att tänka på detta vis medan jag skrev. Dessutom skulle jag antagligen inte heller lyckas - och då har jag kastat bort en himla massa tid på att göra något som jag mår dåligt av...
Trodde jag att jag hade en chans att lyckas (eller om jag inte mådde dåligt av att tänka på detta vis) så skulle jag försöka.
/J
jacob skrev:Det jag menar är att om jag medan jag skrev tänkte "Hur ska jag skriva detta så att det blir så säljbart som möjligt?" då skulle jag inte kunna skriva alls. Jag klarar bara att (försöka) skriva så nära den bok jag helst själv vill läsa som möjligt. Sen kan jag bara hoppas att många andra också tycker om den.
/J
jacob skrev:Jag säger absolut inte att alla böcker som det sålts många av är dåliga. (Min inställning - och erfarenhet - är att det inte finns någon som helst koppling mellan kvalitet och försäljningssiffror. Eller mellan kvalitet och utgivning för den delen.) Det jag menar är att om jag medan jag skrev tänkte "Hur ska jag skriva detta så att det blir så säljbart som möjligt?" då skulle jag inte kunna skriva alls. Jag klarar bara att (försöka) skriva så nära den bok jag helst själv vill läsa som möjligt. Sen kan jag bara hoppas att många andra också tycker om den.
/J
Användare som besöker detta rum: Inga registrerade användare och 1 gäst