Hej på er!
Bokrean närmar sig och jag har redan köpt mina böcker: förhandsbeställt dom via nätet. Nån annan som gjort det? Eller vad planerar ni att köpa när den inleds på tisdag? Eller struntar ni i bokrean?
För mig blev det en hel liten hög med böcker. Anne Tylers "Och var hör du hemma?" Elsie Johanssons "Näckrosträdet", "Mogen för skrubben" av Solja Krapu, "Ett rum med utsikt" av E M Forster, Karin Thunbergs "Mellan köksfönstret och evigheten", Katrine Kielos "Våldtäkt och romantik", en bok om att göra smycken, en bok med spökhistorier att läsa ihop med barnen och "Gode Gud, ge mig tålamod" av Lasse Eriksson.
"Ett rum med utsikt" har jag läst redan och den är oerhört bra. Rolig, skarpsynt, och en bra berättelse. Ett måste i min bokhylla! "Mellan köksfönstret och evigheten" hade jag just lånat på bibblan och läst klart, innehåller en hel del tänkvärt om kärlek, vänskap, arbete, när livet ställs på sin spets av en allvarlig sjukdom. "Våldtäkt och romantik" är en oerhört viktig debattbok som jag lånade på bibblan när den var ny, men den är otäck, jag behövde mer tid på mig att läsa den.
"Mogen för skrubben" har jag ingen aning om jag kommer att gilla, men jag har haft ett klipp hur länge som helst hängande med en recension, för att minnas att låna/skaffa den - så nu ska det bli! "Näckrosträdet" har jag inte heller läst, men Elsie Johansson tillhör mina favoritförfattare.