Alla diskussionsrum Allt om skrivandet Poesi

Skriv dikt till Kaf� K

Hej skrivarvänner!
Efter att ha varit medlem här en tid vet jag att det finns många duktiga diktare här.
Den 14 juni 2008 startade jag och ett tiotal vänner musik- & kultursiten Kaf� K. Kaf� K inhyser många olika genrer och kulturyttringar, men nu skulle vi vilja satsa lite på diktandet och poesin.

Därför inbjuds ni härmed att skicka in dikter för publicering på Kaf� K. Vad vi publicerar och i vilken form kommer helt bero vad ni skickar in.

Skicka era dikter (inte alltför långa texter eftersom vi vill ha in så många diktarröster som möjligt) till

mats_klasson@kafe-k.se

Är ni osäkra och först vill veta vad Kaf� K är, innan ni skickar in något, titta gärna in på www.kafe-k.se

Varmt välkomna med era dikter!

Mats Klasson, Kaf� K
Skrivet av mats_klasson
27 juli 2008, 17:00

29 juli 2008, 23:36
av mikel

Lite nyfiken blir man ju; vad finns det för priser?

30 juli 2008, 00:08
av mats_klasson

[quote="mikel"]Lite nyfiken blir man ju; vad finns det för priser?[/quote]

Priser?
Nej, det är ingen tävling.
Vi kommer att publicera en (eller flera) diktarsidor på Kaf� K där vi gärna ser att så många som möjligt deltar med sina dikter. Hur det utformas kommer helt och hållet bero på vad ni skickar in. Kanske blir det något slags tema, kanske inte.

30 juli 2008, 02:01
av disco

don't take this the wrong way men jag hajar seriöst inte grejen med den sidan! jag menar jag kollade upp den senast du pitchade och...vad är vinkeln?

5 augusti 2008, 17:20
av mats_klasson

Jag är inte så bra på svengelska därför vet jag inte om jag förstod vad du menade, disco.

Men om du menar poesisidan vi ska lägga upp, hade vi en del diskussioner om vi skulle ha ett begränsande tema eller inte. Till slut kom vi fram till att ett tema kanske mer skulle bli en tvångströja än en hjälp. Därför lämnar vi det helt fritt och sen får vi anpassa sidan beroende på vad som skickas in.

Syftet med poesidelen av Kaf� K är att även få fram diktarröster, med lite olika livserfarenheter och upplevelser. Vi har ju så mycket annat på Kaf� K, men det är lite dåligt på den poetiska scenen.

Meningen med hela Kaf� K är, som vi skriver på startsidan, att "skapa en mysig mötesplats med mångsidigt innehåll".

Alltså, var inte rädda att ta steget att skicka in era dikter. Eller om ni vill bidra med något annat är ni förstås också välkomna.

5 augusti 2008, 21:11
av yochanan

Som utbildad grafiker och webbkille måste jag tyvärr meddela att er hemsida inte uppnår de kriterier som acceptabelt UNHCR har ställt upp för mänskligt surfande.

5 augusti 2008, 21:53
av mana

[quote="yochanan"]Som utbildad grafiker och webbkille måste jag tyvärr meddela att er hemsida inte uppnår de kriterier som acceptabelt UNHCR har ställt upp för mänskligt surfande.[/quote]
Nu får du nog förklara för oss outbildade! Vilka kriterier? Lagar? Vad betyder UNHCR? Vad händer den hemsida som inte uppnår kriterierna? Vad betyder "mänskligt surfande"? Finns det annat?

6 augusti 2008, 15:34
av disco

[quote="mats_klasson"]Jag är inte så bra på svengelska därför vet jag inte om jag förstod vad du menade, disco.[/quote]

öhm, det känns lite halvfånigt att gå in på det för mycket, jag menar, alla initiativ är ju bra initiativ, men eftersom du frågar så kan jag väl uttrycka mig såhär:

det finns bokstavligt talat tusentals olika kulturtidskrifter/program/webbsidor i sverige just nu. så varför ska man välja kaf� k? det känns inte som att det finns ett bra svar på den frågan än så länge, är min poäng.

16 augusti 2008, 22:53
av mats_klasson

Man ska välja Kaf� K för att de tio som startat den garanterat inte finns på någon annan hemsida. En helt unik personkemi m a o. :-)

En annat skäl är att vi bara gör det som vi tycker är kul. Inga måsten. Vi har INGA ambitioner att rutinmässigt följa och rapportera kulturhändelser.

Förstår inte varför du spiller så mycket kraft på att skriva inlägg om något som du inte gillar.
Gillar du inte Kaf� K, är det enklaste att bara gå förbi dörren, och inte ägna ballongen på andra våningen någon uppmärksamhet heller.

18 augusti 2008, 11:55
av disco

[quote="mats_klasson"] Förstår inte varför du spiller så mycket kraft på att skriva inlägg om något som du inte gillar.[/quote]

haha tid & kraft? jag räknar till tio forumrader sammanlagt hittills utspritt över flera veckor (nu blir det iofs ett par till), lita på mig homie det här är inte min kärnverksamhet.

men vadfan, vill du puffa för din hemsida får du väl räkna med att folk ställer lite frågor? jag har aldrig sagt att jag inte "gillar" din hemsida, bara att jag inte hajar vad hooken är. men nu är alltså hooken att det är tio totalt okända skribenter som inte har några ambitioner. soft, då vet jag! :D

Logga in för att skriva!
« sidan 1, 2 » Moderatorer nicc, mikel

Vilka är inloggade

Användare som besöker detta rum: Inga registrerade användare och 1 gäst

Att skriva filmmanus. Praktisk handbok, inbunden, 276 sidor för 225kr!

Annas länkburkar för både små och stora
Misterhelper skriver texter inom filosofi, livsstil och psykologi, på engelska, att läsa gratis!