Alla diskussionsrum Specialforum Forum för hisspoesi

Arbetet med hisspoesi-tävlingen

För ett tag sedan arrangerade Argus punkt nu en tävling ihop med Artplatform, det handlade om att ens dikter kan bli upplästa i ett antal hissar i Stockholm! Tävlingen är nu avslutad, och en jury går igenom alla inskickade bidrag. Ett stort arbete vill jag lova!

Det kommer att bli en antologi, och en pampig invigning den 9:e november kl 18.30. Mer specifik information om detta kommer framöver.

Skrivet av mikel
11 juni 2010, 21:13

7 april 2011, 16:09
av mikel

disco skrev:vi yrkar på en retroaktiv pampig invigning

Ok. Visst kan vi ha en retro-pampig invigning. Jag tycker det låter festligt. :)

7 april 2011, 16:17
av disco

*skakar på huvudet*

hur är det klagande för klagandets skull att påpeka att något utlovats men inte genomförts, och att informationen om varför det inte genomförts varit bristfällig?

jag menar, dude, jag såg den här tråden för att den uppdaterades, tog mig tid att läsa igenom den, och påpekade sedan det jag såg som en felaktighet i ditt resonemang...om fler forumister gjorde som jag vore inte det här en sån stenöken för tillfället.
men du blir defensiv och försöker clowna mig lite valhänt (jag vet, det är jobbigt att inte kunna hålla ett löfte!) , well you get what's coming to you homie, forumadvokat j. disco, esq rider ut till rättvisans försvar

7 april 2011, 20:20
av mikel

Det handlar väl som i många fall om tid. Som du disco vet finns det många delar av arbetet här som kan ta rätt mycket tid. Det är alltid en svår balansgång vad man ska satsa på och hur mycket, att vi i denna fråga inte har mer information beror framför allt på att det inte efterfrågats. Och det kan man förstås tycka vad man vill om. Det är ett forum och då tar jag mig också friheten att tycka, det är ingenting mer med det egentligen. Visst är det bäst om man kan erbjuda utförlig och god information, men min uppfattning om "tyst" är mer att man inte svarar alls, och så har helt enkelt inte varit fallet. Att du disco en dag hittar hit och vill ta deltagarna i försvar är förstås bara bra, ibland behöver man lite nya krafter från olika håll. Däremot vill jag mena att informationen, i all sin enkelhet, ändock har fyllt ett visst grundläggande syfte, nämligen genom att meddela att allting har blivit väldigt utdraget på grund av tekniska problem. Hade deltagare upprepat att man velat ha mer information, då håller jag med om att detta hade varit riktigt extremt dåligt och då hade även ralijerandet om "femte gången" varit helt befogat. Men som sagt du har fyllt ett gott syfte och det kommer att komma mer specifik information inom några dagar.

29 april 2011, 18:03
av eerika

Jag skulle vilja säga att det hela är väldigt nonchalant av dom som har utlyst tävlingen...

9:e november 2010 skulle invigningen vara och alldeles straxt är det maj 2011. Det är ett halvår försenat och jag har själv mailat till de ansvariga vid två tillfällen och frågat men bara fått svaret att det snart kommer ett svar....

Okej man börjar undra vad dom har för "tekniker" som inte kan lösa ett tekniskt problem på ett halvår?? Om dom har fått för några bidrag? För dålig kvalité på bidragen eller någonting?
Är det bättre att dom säger det!
Tyvärr vi fick för några bidrag så vi ska inte genomföra projektet...

Det värsta dom kan svara är att vi återkommer straxt när vi har löst problemet...och månad efter månad går och man hör ingenting...
Det är det värsta att inte alls veta...
(jag ska skriva till dom och skriva det....så ni vet det)

29 april 2011, 18:11
av eerika

Hej!
Efter jag skrivit två mail tidigare bland annat detta den 5 november 2010.
Har jag ännu inte fått något som helst svar på min fråga om Hisspoesin.

Har allting bara runnit ut i sanden?
Kommer ni genomföra det hela?
Eller kommer ni inte genomföra det alls?

Månad efter månad går. Ibland tänker man på det och undrar...

Fick ni in för några bidrag så ni tycker att det inte gick att genomföra
eller är det som ni säger något tekniskt problem.
Och har inte det tekniska problemet gått att lösa på ett halvår?

Jag tycker att det är ganska dålig stil att inte informera oss som
varit med i tävlingen så man bara går runt i ett halvår som ett stort frågetecken....

Marie

(får se vad dom svarar...)

29 april 2011, 21:05
av eerika

Jag förstår, vi gick ut med ett besked för ett antal veckor sedan men av någon anledning har inte alla fått informationen...

Nedan ser du vårt mail:

Hej du som deltog i hisspoesitävlingen,

som du nog har förstått så har vi stött på förhinder, framför allt
tekniska problem. Tekniken som används är ny och det uppstod problem
som var svåra att förutse, bland annat med att få ljudet till att vara
lika högt och lagom högt för alla uppspelningar.
Samtidigt har bostadsrättsföreningen där hisspoesin skulle spelas upp
haft problem eftersom de flyttat in i en helt nybyggd byggnad. Det handlar om problem som inte har med hisspoesin att
göra över huvudtaget, men detta tillsammans med förseningarna har
gjort att bostadsrättsföreningen nu har dragit sig ur samarbetet tråkigt nog.

Vi ber så mycket om ursäkt för detta, men tror fortfarande på idén som
har fått mycket positiv uppmärksamhet. Tekniken är nu fullt utvecklad
och fungerar, och vi kommer aktivt att söka nya samarbetspartners så
att dikterna får bli upplästa i någon annan hiss.

Trots alla missöden kommer i alla fall en bok att tryckas upp och
skickas till dig som deltog. Vilken adress ska boken skickas till?

Tack för ditt deltagande och än en gång: vi ber så mycket om ursäkt
för utebliven information och förseningar!
Hälsningar
ArtPlatform och Argus punkt nu"

Logga in för att skriva!
« sidan 1, 2, 3 » Moderatorer cikoria, nicc, mikel

Vilka är inloggade

Användare som besöker detta rum: Inga registrerade användare och 1 gäst

Att skriva filmmanus. Praktisk handbok, inbunden, 276 sidor för 225kr!

Annas länkburkar för både små och stora
Misterhelper skriver texter inom filosofi, livsstil och psykologi, på engelska, att läsa gratis!