Alla diskussionsrum Allt om skrivandet Tävlingar

Vinn skrivarkurs med helpension!

Ny skrivartävling, med massor av finfina priser:

• Skrivarkurs med helpension på Slussens Pensionat - Orust.
    Värde 4 650 kr. Kursen hålls 29 juni - 2 juli 2009.
  • Ventilmedlemskap här på Argus (4 st vinnare á 220kr/st!)
  • Valfritt bokprojekt på upp till 300 sidor, värde ca 1 250 kr.
  • Två böcker med hård pärm. Laminerade, färgtryckta omslag av typ kartonage utifrån tryckfärdig PDF. Valfritt antal sidor. Support ingår. Värde ca 1000 kr.
  • Livslångt medlemskap på SkrivarSidan. Värde 125 kr/år.

Det handlar om att skriva en grovplanering till roman, teaterpjäs eller spelfilm. Deadline är 16:e april och man måste vara 15 år för att delta. Läs allt om hur det går till på officiella tävlingswebbplatsen!

Lite jobb med att delta, men verkar verkligen värt det! Någon som funderar på att vara med?

Skrivet av mikel
16 mars 2009, 19:32

18 mars 2009, 09:09
av gulan1

Mikel, när du skriver i huvudinlägget att "man måste vara femton år" menar du att endast femtonåringar får deltaga eller måsta deltagarna var minst femton år?

18 mars 2009, 09:19
av acino

Alla tävlar tillsammans. 15-åringar och uppåt. Femtonåringar som känner till filmens dramaturgi (berättandets grammatik) har på sätt och vis ett försprång - men alla kan lära sig och jag har lagt ut material, så det blir enkelt att jobba med tävlingsbidraget. Den som deltar i tävlingen får en grundkurs i dramaturgi på köpet, kan man säga.

18 mars 2009, 10:31
av gulan1

acino skrev:Alla tävlar tillsammans. 15-åringar och uppåt. Femtonåringar som känner till filmens dramaturgi (berättandets grammatik) har på sätt och vis ett försprång - men alla kan lära sig och jag har lagt ut material, så det blir enkelt att jobba med tävlingsbidraget. Den som deltar i tävlingen får en grundkurs i dramaturgi på köpet, kan man säga.

Tack Acino för svaret, även om allt är ett enda kaos nu och att jaga har bestämt mig att inte påbörja något nytt så kommer jag nog inte att kunna hålla mig från att kolla in vad det hela handlar om. Det låter jätteroligt för att skriva är ju något som jag vill utvecklas i.

18 mars 2009, 10:59
av acino

Kul att du blev inspirerad, Gulan1! Kanske får du hjälp i ditt kaos av dramaturgin ?!? - vars viktigaste funktion är att söka skapa ordning i våra kaos. Det är ju en viktig funktion som berättelsen har - att göra kaustillstånd begripliga, skapa sammanhang. Lycka till! Hör gärna av dig om någon fråga uppstår längs vägen!

22 mars 2009, 22:32
av xena

Det går inte muta dig antar jag ? *stönar*

25 mars 2009, 10:14
av acino

Nja.... det blir väl lite svårt! : )
Ser fram emot ditt bidrag! Frågor svarar jag gärna på om det är något som verkar oklart eller så. Det är bara att maila!

Logga in för att skriva!
« sidan 1, 2 » Moderatorer smeghead, mikel

Vilka är inloggade

Användare som besöker detta rum: Inga registrerade användare och 1 gäst

Att skriva filmmanus. Praktisk handbok, inbunden, 276 sidor för 225kr!

Annas länkburkar för både små och stora
Misterhelper skriver texter inom filosofi, livsstil och psykologi, på engelska, att läsa gratis!