Alla diskussionsrum Allt om skrivandet Tävlingar

NANOWRIMO08

skriv en kortroman i november, vem är på?

http://www.nanowrimo.org

(jag har försökt göra det sedan 2003 men ofrånkomligen misslyckats, men THIS IS THE YEAR)

Tips från Mikel: håll koll på statistiken med hjälp av denna funktion från Argus!

Skrivet av disco
15 oktober 2008, 00:24

19 oktober 2008, 17:02
av yochanan

[quote="salt"]Varför känns det som ni är ett gäng som tippar på hästar?[/quote] Fy fan vilken orättvis jämförelse.

När man tippar på hästar kan man i alla fall vinna.

19 oktober 2008, 21:37
av disco

nu vet jag ungefär vilken genre/attityd jag kommer att köra med (& har en vag aning om hur jag ska bära mig åt), men har inte reggat mig än, väntar nån vecka till

hur är det med er andra?

19 oktober 2008, 22:20
av yochanan

[quote="disco"] hur är det med er andra?[/quote] Jag kör på första ingivelsen. Eller okej, jag hade lite grejer klart innan (namnet på huvudkaraktären, genre) men i stort sett ska jag köra på ren instinkt. Enkelt, avskalat och med fokus på karaktärsutvecklingen.

20 oktober 2008, 07:07
av salt

[quote="yochanan"] När man tippar på hästar kan man i alla fall vinna.[/quote]
Haha, jo men det är ju inte att vinna som är det viktiga, utan att kämpa.

Jag är för klok.

20 oktober 2008, 20:02
av mikel

[quote="disco"]nu vet jag ungefär vilken genre/attityd jag kommer att köra med (& har en vag aning om hur jag ska bära mig åt), men har inte reggat mig än, väntar nån vecka till [/quote]
Jag har ju fått lite förhandsförklaring, och måste säga att jag tror på id�n! Den genren är helt enkelt kul. Lycka till!

21 oktober 2008, 14:02
av disco

10 dagar till deadline mina vänner, bumpar upp den här tråden om det är nån annan som vill ansluta, till exempel hon salt.

27 oktober 2008, 14:51
av disco

KEEP THE FIRE BURNING:

på lördag smäller det, folks! nedräkning hela veckan i den här tråden. hur går det för er? nån som hoppat av? hur mycket planerar ni? har ni registrerat er på hemsidehelvetet eller kör ni upp som privatister?

på discofabriken skriver vi kalle ankas pocket-äventyr i diffus mellankrigsmiljö med så många skojiga pojkboksklyschor som möjligt. propellerplan och luftballong, osv. inte en rad skriven ännu, spridda tankar om grundstoryn. ska rodda upp min gameplan torsdag-fredag och sen är det HEY HO LETS GO.

27 oktober 2008, 22:02
av jacob

Jag tror fortfarande att jag ska köra mitt "sidospår". I svaga ögonblick försöker jag fega ur, men då säger jag åt mej på skarpen.
/J

29 oktober 2008, 12:29
av salt

[quote="disco"]10 dagar till deadline mina vänner, bumpar upp den här tråden om det är nån annan som vill ansluta, till exempel hon salt.[/quote]
Jasså hon, nej, hon suger. Hon kan ju inte ens stava. Bara en sån sak.

Lycka till pojkar små!

29 oktober 2008, 15:28
av molli

Egentligen känns det som om detta vore den spark i ändan som jag behöver... fast jag fattar inte riktigt vad det handlar om.
Var in på sidan och kollade men har lite problem just nu med att läsa längre texter på skärmen.
Ska försöka ta mig igenom texten idag eller imorgon och se vad det handlar om.

Logga in för att skriva!
« sidan 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10 » Moderatorer smeghead, mikel

Vilka är inloggade

Användare som besöker detta rum: Inga registrerade användare och 1 gäst

Att skriva filmmanus. Praktisk handbok, inbunden, 276 sidor för 225kr!

Annas länkburkar för både små och stora
Misterhelper skriver texter inom filosofi, livsstil och psykologi, på engelska, att läsa gratis!