Alla diskussionsrum Om Argus punkt nu Skrivarblogg

Nyheter i forumet!

Vi har nu genomfört lite större uppdateringar i forumet! Allt för att det ska gå snabbare både när man läser och skriver, och för att det ska gå betydligt lättare att hitta till diskussioner man varit aktiv i.

Detta arbetet är förstås kontinuerligt, och det finns en del saker som kan behöva trimmas in. Därför är det som alltid väldigt uppskattat att man säger till om något inte skulle fungera och vad man tycker om funktionerna över huvudtaget.

Nyheterna är i korthet:

• Skrivarleksdiskussionerna har återkommit! Det innebär att man skriver på tid, och att man får vara helt ensam om att skriva just då. Det gör att vi får tvättäkta stafettnoveller och stafettdikter med väldig fart! För att starta en skrivarlek väljer du bara det alternativet under "Alternativ" när du startar ny diskussion.
  • Bättre hantering av bevakningar, dina diskussioner, etc. Högt upp till höger på forumets alla sidor finns en ny symbol, där det står "profil". Där har vi samlat allt som är relevant för dig!
  • Uppladdning av bilder - fungerar bättre och snyggare.
  • Snabbsvar- när man vill svara snabbt och direkt, längst ner i varje diskussion.
  • Samma utseende för alla - har man rättigheter att redigera ett inlägg så görs det direkt efter id-numret, där dessa länkar ligger dolda.
  • Underrubriker till poster borttagna - då dessa mest var förvirrande. Detta görs som en test dock, funktionen kan återställas.

Om något är oklart eller om man bara vill tycka till så går det bra att göra i denna diskussion!

Skrivet av mikel
13 oktober 2010, 02:24

13 oktober 2010, 13:52
av mikel

En bugg gjorde att det inte gick att svara över huvudtaget. Den är nu fixad, och det ska gå att posta överallt. Tack till er som påtalade detta via interna brev!

13 oktober 2010, 17:15
av Nattgaldra

Jag vill ha min bild! Och inget konstigt nummer på mina svar heller tack... Typiskt att det ska strula när man vill fixa och dona.

13 oktober 2010, 20:50
av mikel

Bilden är fixad! Hoppas att numret bara är en vanesak. Kan som sagt återställa den saken till så som det var, men tror att det är en fördel att ha referensnummer. Man kan tex hänvisa till olika inlägg rakt av.

Sedan när det gäller alla andras bilder, så ska jag inom kort omvandla dessa och skicka dem rätt. Kan man inte hålla sig så är det bara att göra som Nattgaldra och ladda upp sin bild på nytt direkt, så kommer den även att synas i forumet.

13 oktober 2010, 22:57
av Nattgaldra

Känns som att det är så väldigt högt nummer mest, och gillar inte riktigt placeringen på dem, men det är nog vanesak. Är van att sitta i "numrerade" forumtrådar, men då heter första inlägget 1 o s v.

Och ja, jag kan vara en riktig gnällspik när jag sätter den sidan till...

Ikonerna som kikar fram när man hoovrar över någons avatar är däremot klockrena!

13 oktober 2010, 23:04
av jacob

Jag gillar snabbsvarsrutan!
/J

13 oktober 2010, 23:08
av mikel

Nattgaldra skrev:Ikonerna som kikar fram när man hoovrar över någons avatar är däremot klockrena!

Tack tack, det fanns i och för sig där redan innan ;)

Att numerera med 1, 2 osv vore nog mycket lättare ja.. fast då blir det inga unika id:n som det är nu. Ska fundera på en lösning.

Profil förresten uppe i högerhörnet. Det är en jättebra grej. Nu får man ju typ för första gången nytta av att kunna bokmärka diskussioner osv. Hoppas många upptäcker detta.

Jacob: visst är snabbsvar bra!

18 oktober 2010, 02:24
av Penetrius

mikel skrev:Bilden är fixad!

Hallå - jag ser att det är många med mej som inte har fått tillbaka någon bild ännu.
Jag har inte följt med i diskussionen så jag vet inte om något annat är bestämt, men jag uppfattade det som så att det bara var en tidsfråga innan bilden i forumen kom till baka.
Presentationsbilden finns ju kvar så frågan är varför den inte förs över så som den gjorts förut?
Är det bara det att problemen inte är lösta än så menar jag inte att stressa - men är det någon annan regel som tillkommit så har den inte gått fram till mej.

18 oktober 2010, 12:52
av mikel

Man får just nu ladda upp bilden själv på nytt, så kommer den att visas. Det dröjer lite, för jag tänkte vara smart och göra lite andra uppdateringar samtidigt.. men vi får väl se, inom en inte alltför avlägsen framtid kommer det att ordnas.

18 oktober 2010, 23:10
av mikel

Har haft lite småproblem fortfarande med trådar som tycktes viljas låsas automatiskt som skrivarlekar trots att dom inte var det. Hoppas och tror dock att vi kommit tillrätta med det problemet helt nu! Tack till alla som påtalade detta!

Logga in för att skriva!
Sida 1 av 1 Moderator mikel

Vilka är inloggade

Användare som besöker detta rum: Inga registrerade användare och 1 gäst

Att skriva filmmanus. Praktisk handbok, inbunden, 276 sidor för 225kr!

Annas länkburkar för både små och stora
Misterhelper skriver texter inom filosofi, livsstil och psykologi, på engelska, att läsa gratis!