Alla diskussionsrum Om Argus punkt nu Skrivarblogg

Umeå novelltävling 2011

Umeå novelltävling är Sveriges just nu största skrivartävling med ett förstapris på 100 000 kr plus äran. Tävlingen arrangeras i samband med Umeås ansökan om att bli kulturhuvudstad 2014.

Umeå novelltävling, eller Umeå novellpris som tävlingen egentligen heter, är alltså åter högaktuell! Nytt för i år är att man bara får skicka ett bidrag per författare. Alltså blir det extra noga att välja vilken man skickar. Ska man sedan hinna skriva en helt ny så brinner det verkligen i knutarna! Novellen ska vara inskickad senast 1:e oktober 2010.

Vilka här ska skicka in i år? Hur tänker ni?

All info om tävlingen finns att läsa här:
http://www.umea2014.se/satsningen/umean ... 10630.html

Skrivet av mikel
13 september 2010, 13:28

29 september 2010, 15:39
av mikel

Måste puffa upp denna diskussion lite, det är ju fortfarande inte för sent att skicka in, även om det börjar bli bra bråttom.. någon som redan lämnat in?

29 september 2010, 17:23
av Saron

Skall skicka in ett bidrag idag. Kunde dock inte ta den jag ville eftersom den hade 39 000 tecken :P
Tror inte jag har så stora chanser, men skickar man inte in så har man ingen chans alls :)

30 september 2010, 21:12
av mikel

Hur gick det saron? Själv skrev jag ut på bibliotek och hade jag massiva problem med skrivare som inte ville skriva ut min novell. Klockan närmade sig tio minuter innan sista posttömning, frågade en granne som närmast ignorerade mig, men fick till slut hjälp av en bibliotekarie att skriva ut på annan dator trots Googlemailproblem! Känns som att jag glömde något, men jag hann verkligen! :D

1 oktober 2010, 11:36
av Saron

Jag hann skicka iväg det i alla fall, även om jag fick åka till flygplatsen för att hitta en postlåda som inte var tömd :P

1 oktober 2010, 15:51
av Ettan

Jo jag hann också sådär precis få iväg något. Visserligen nåt gammalt som jag skrev här i vintras, men jag känner mig nöjd med att delta.

1 oktober 2010, 18:21
av jacob

Kul! Jag hoppas ni vinner allihopa! :-)
/J

1 oktober 2010, 18:22
av Ettan

Jag tror vi har god chans. Höll på att bli mörkrädd när jag läste fjolårets vinnarnovell.Någon som vet hur länge juryn funderar och utser vinnarna?

Logga in för att skriva!
« sidan 1, 2 » Moderator mikel

Vilka är inloggade

Användare som besöker detta rum: Inga registrerade användare och 1 gäst

Att skriva filmmanus. Praktisk handbok, inbunden, 276 sidor för 225kr!

Annas länkburkar för både små och stora
Misterhelper skriver texter inom filosofi, livsstil och psykologi, på engelska, att läsa gratis!