Alla diskussionsrum Fritt fram

Är nordbor mer beroende av vädret?

Vi pratar ständigt om vad det skall bli för väder. Kan bero på att vi längtar efter sommaren och den kommer aldrig på riktigt. Söder om alperna behöver man inte fundera på det, solen skiner dag ut och dag in i alla fall när jag har varit där. Fast det var ju länge sedan. Det kanske finns någon som vet hur det är nu?

Skrivet av rutrot
17 juni 2012, 19:53

30 juni 2012, 03:31
av mikel

Jag tror inte vi är beroende av vädret, men det påverkar oss. Bor man i ett land med samma väder får man hitta på annat att prata om. Poesi kanske?

1 juli 2012, 18:20
av rutrot

Man kan klart prata både om poesi och väder.

24 augusti 2012, 15:06
av givemeLove

ja det tror jag faktiskt i viss mån, påverkar jordmånen och har märkt att folk genast blir mycket gladare så fort det strålar lite på himlen.. och gärna tar av både jackor och halsdukar vid redan 10-11 grader och det är ju trevligt, tyder på att vi svenskar är sociala, annars skulle man väl inte dukat upp bord mitt i duggregn, man vill hoppas och tror och det brukar bri bra bara man kallpratar lite om väder och vind blommor och bin, jord himmel och hav

havet glittrar fåglarna kvittrar och det kvittar för dEm, men inte för oss.. när vi ju måste segla loss långt ner till varmare karosseri men då vevar vi bara ner jalusi och cabben drar loss långt långt ifrån albatross...

8 september 2012, 22:00
av irislilja

rutrot skrev:Vi pratar ständigt om vad det skall bli för väder. Kan bero på att vi längtar efter sommaren och den kommer aldrig på riktigt. Söder om alperna behöver man inte fundera på det, solen skiner dag ut och dag in i alla fall när jag har varit där. Fast det var ju länge sedan. Det kanske finns någon som vet hur det är nu?

Träffade en person som bor söder om Alperna, hen pratar alltid om vädret.

Logga in för att skriva!
Sida 1 av 1 Moderatorer smeghead, nicc, mikel

Vilka är inloggade

Användare som besöker detta rum: Inga registrerade användare och 1 gäst

Att skriva filmmanus. Praktisk handbok, inbunden, 276 sidor för 225kr!

Annas länkburkar för både små och stora
Misterhelper skriver texter inom filosofi, livsstil och psykologi, på engelska, att läsa gratis!

Ur Åttio Hjärtan