Arbetsförmedlingen dömdes just till 60.000kr i böter för att ha dragit in ett arbetslöshetsunderstöd för en muslimsk man därför att han vägrat ta en kvinlig arbetsgivare i hand och därför inte fått det jobb han anvisats av arbetsförmedlingen.
Personligen anser jag att hans hanslagsvägran i detta fal är mer kvinodiskriminerande då orsaken till hans vägran var att hon var kvinna.
Är det inte märkligt att inte folk förstår att ta seden dit dom kommer - vad är det för fel på vår kultur som dom ju ändå har sökt sej till - förmodligen därför att den kultur dom komer ifrån inte varit så pass trevlig att dom stannat där?
Om det nu är så att mannen fick rätt och arbetsförmedlingen får betala ut 60.000:- kr till honom! Hej och hå, vilka signaler ger inte det?
Jag har hört att muslimska män som kommer från vissa områden i Afrika och då mest i Somalia inte får ta en kvinna i hand, kvinnorna får där inte heller ta en annan man i hand än sin man.
Ska rättsinstanserna här premiera dessa kvinnoförtryckande företeelser också i sverige?
Hur dumt får vi handla?
Kämpar vi inte för jämställdhet?
Detta att inte ta i hand är inte igentligen en religiös åkomma som de själva hävdar - det står inte vad jag vet i koranen - det är som schalen en ful ovana eller förtryckstradition.
Borde den som vägrar att ta en kvinnlig personalchef i hand bara för att hon är kvinna ändå få jobbet?
Är det inte stor risk att dessa olater förs vidare in i det svenska samhället genom att just invandringen från just det muslinska länderna i bland annat afrika blivit ganska stor och i och med att oroligheterna ökat där kan komma att bli allt större - vore det då inte bättre att tala om för de som kommer hit hur det ska fungera i ett jämstält och demokratiskt samhälle?
Finns det inte tämligen goda skäl att vara rädda om den kvinnosyn vi trots allt har även om den kan bli bättre?
Jag hoppas verkligen att någon modig jurist ser till att överklaga den där huvudlösa dommen i stället för att göra som alla andra i skygglappslandet lätt och lagom...