Alla diskussionsrum Allt om skrivandet

Ditt skrivprojekt, IDAG.

Vi har en tråd där vi skriver om det allmänna totala skrivandet. Men givetvis behövs det också en tråd för de skrivprojekt man har!

Reglerna är enkla: man skriver precis så mycket eller lite man vill, om hur skrivandet går. Hur många sidor/stycken/ord man skrivit kanske, eller om man upplever det sköna flödet där det känns som att nästan texten skriver sig själv.

OBS man behöver alltså inte alls gå in på handlingen, vad man har skrivit eller vad hela projektet handlar om. Även om man får det om man vill. Men det räcker gott med att bara skriva hur det går, just idag.

Skrivet av mikel
27 januari 2010, 22:40

30 juli 2011, 14:29
av jacob

Lyckades idag, för första gången på allt för länge, skriva en text på mer än ett par rader.
Ett stort tack till badkaret för hjälpen!
/J

30 juli 2011, 16:41
av smeghead

en längtan har börjat gro om att sätta fart med skrivprojekten igen, men än så länge är den inte tillräckligt stor.

21 november 2011, 20:45
av disco

bokprojektet: research idag med en av medskribenterna, förlagsmöte i morgon med hela gänget
nya spökskrivarjobbet: halvdag fredag med klienten
deadline för den månatliga krönikan: nästa vecka
jätteviktiga uppsatsen: lol skojar du med mig

det går bra nu kompis det går bra nu! trist att man har jobb & plugg att sköta bara

11 mars 2012, 16:20
av jacob

Min dator totalhavererade för några månader sedan och jag har varit utan dylik till alldeles nyss. Jag har skrivit lite på papper och något av det har jag lagt in här på Argus från jobbdatorn, men nu har jag äntligen favoritredskapet bärbar dator igen och har börjat riva i diverse romaner och producera små snuttar av olika slag.
Just idag hittade jag på två snuttar (dikter, typ) under en vårlig promenad, men den ena har jag glömt...
/J

18 mars 2012, 00:46
av villamessa

Hur kan ett badkar vara till hjälp undrar vi alla? Det finns för mycket vi inte vet.

18 mars 2012, 13:23
av rutrot

[quote="villamessa"]Hur kan ett badkar vara till hjälp?

Antar att man slappnar av i lugn och ro, tänker bättre då... ett förslag bara

18 mars 2012, 16:33
av jacob

villamessa skrev:Hur kan ett badkar vara till hjälp undrar vi alla? Det finns för mycket vi inte vet.

Jag är en såndär jobbig typ (en del kallar det för "en poet") som låter folk själva fantisera om vad jag menar ;-)
/J

2 april 2012, 10:32
av Saron

Mitt (mina) skrivprojekt har tyvärr legat lite i ide. Mycket pga total brist på ork efter att jag gick in i väggen men också pga studier och valpägande.
Dock har jag äntligen kommit igång med fantasyserien igen. Kommer nog att skriva om den från början då den fått en annan invinkel men jag kommer att använda mycket av det som redan skrivits. Har ju inte lust att kasta bort 400 sidor :P
Fast jag tror att den blir bättre såhär. Har bara skrivit lite bakland och punkter än så länge men vilken dag som helst kommer nog tankarna att överföras till tangenterna :)

12 maj 2012, 20:17
av jacob

Så där ja! Då var roman nr 2 färdig (för nionde gången på fem år). Dags att skicka den till utvalda förlag!

Då är frågan vad som blir det nästa. Koka ner roman nr 1 från 260 till drygt 100 sidor eller börja på roman 3, vars synopsis pockar på inne i huvet?

/J

15 juni 2012, 17:39
av gelland

Just idag har jag inte skrivit något alls, liksom föregående jag-vet-inte-hur-många dagar. Men idag har jag fått sommarlov, imorgon ska jag städa ut grejerna ur rummet, på söndag åker jag till Stockholm och mellanlandar, och på måndag går tåget hem. Sedan är det bara att ägna sommaren åt att stirra ögonen fyrkantiga in i en datorskärm och att få skrivkramp, för då minsann!! Hoppas jag...

Logga in för att skriva!
« sidan 1 ... 15, 16, 17, 18, 19 » Moderatorer nicc, mikel

Vilka är inloggade

Användare som besöker detta rum: Inga registrerade användare och 0 gäster

Att skriva filmmanus. Praktisk handbok, inbunden, 276 sidor för 225kr!

Annas länkburkar för både små och stora
Misterhelper skriver texter inom filosofi, livsstil och psykologi, på engelska, att läsa gratis!

Ur Åttio Hjärtan