Alla diskussionsrum Fritt fram

Vilken bok läser du nu?

Själv läser jag Buddenbrooks av Thomas Mann, I cirkelns mitt av Dan Brown, Liftarens guide till galaxen av Douglas Adams samt den sista twilight-boken av Stephenie Meyer.

Bonus-fråga: Är det bara jag som är så ivrig att jag läser fyra böcker samtidigt?

Skrivet av frida
17 oktober 2009, 22:25

23 februari 2012, 00:20
av bertha

wwolf skrev:Carl-Johan de Geer: Jakten mot nollpunkten

Har just läst om bl a honom i "Svenska Formrebeller". Hade läst något om honom tidigare också och blev redan då nyfiken på "jakten mot nollpunkten". Spännande man - och jag gillar hans "klotter". :-) Kolla omslaget på boken - så fint!

Bild lånad här http://anngranlund.blogspot.com/2011/03/rebeller.html
svenska formrebeller_s.jpg
svenska formrebeller_s.jpg (114.16 KIB) Visad 1231 gånger

Men har alltså ej läst "Jakten...".

3 april 2012, 10:45
av 8202

Jag läser den här:
http://www.celanders.se/kommunismen.htm

”I stället för det gamla borgerliga samhället med dess klasser och klassmotsättningar framträder en sammanslutning, vari envars fria utveckling är förutsättningen för allas fria utveckling.”

4 april 2012, 20:08
av rutrot

Har just läst "Vem är vem i svensk konst" av Göran Hillman
Den handlar mest om konstnärer som varit/är bosatta i Stockholm, undertiteln är: Från runristaren Balle till Ulf Rollof

9 april 2012, 16:16
av wwolf

Jag läser f n Leif G W Perssons Gustavs grabb. jag fick den i present, annars kanske jag intre hade läst just den just nu. Den är bra. Han är ju en intressant människa och uttrycker sig väl. Boken är inte lika bra som Bengt af Klintbersgs Rebecka och tigern, den bästa ungdomsskildring jag har läst. Även om Perssons livshistoria är intressant så hemfaller han ibland åt ett kåserande manér och fyller ut berättelsen med esjälvklarheter eller halvsmälta funderingar utan större värde. Hans kapitel är föredömligt korta men han skulle ha kortat sitt manuskript till förmån för en tunnare men intensivare bok.

21 april 2012, 19:56
av gelland

Jag läser... "Kraken" (på engelska) av China Miéville och förstår högst en tredjedel; en mycket konstig bok, men trots det lite spännande. Jag håller också på med "Roms portar", "Magikerns port" (många portar där...), och "Apollyon", minst. Sedan har jag några till som jag börjat läsa och som ligger i bakhuvudet och gnager för att de inte är utlästa. Ska väl ta itu med dem också, någon gång. Gick också till biblioteket för att låna någon Stieg Trenter, men det fanns inte!! (I alla fall inte inne) så jag får väl låna av far min när jag träffar honom nästa gång.

Jag brukar alltid läsa många böcker på en gång, nästan tyvärr, men jag kan inte låta bli :)

22 april 2012, 11:35
av givemeLove

Ordfascination kommer och går..
Jag har den "arga och övertygande" boken om kokain hemma som jag mödosamt ska försöka ta mig igenom, lasse wierup och erik de la reguera denna gången.
Nä fy vad äcklig bok, klarar bara av tre sidor åt gången hittills. Då är kajsa ekmans författrstil lättare att ta in, hennes meningar läste jag nu två år efter utgivningen.

...nästan i stil med tjuren Ferdinand och panic in needle park, varför jag tänker lämna och istället ägna mig åt att söka efter måbraböcker, som å andra sidan går mig på nerverna, jag tror bilderböcker ligger bra i tiden för mig så det får bli bibliotekets barnböcker som ändå alltid fungerar, för barnen.
Men jag tänker i alla fall botanisera vidare, när kokainboken är färdigläst vet jag nog vilka böcker jag ska mer ska ta in om jag orkar.

5 maj 2012, 21:59
av rutrot

Läser nu en bok med titeln Normalt? Från vansinnesdåd till vardagspsykoser
En underhållande förklaring av psykiatrin och vem som är frisk och sjuk i vårt samhälle av David Eberhard. Lustfylld läsning trots det tragiska innehållet.

10 september 2012, 21:03
av irislilja

frida skrev: Är det bara jag som är så ivrig att jag läser fyra böcker samtidigt?

Nej, en del böcker blir jag aldrig färdig med.

Just nu läser jag en bok av Moa Eriksson Sandberg
Det är en ungdomsbok. Intressant att läsa om hur ungdomen är nuförtiden. Det är längesedan jag själv var ung. Så jag blir lite chockad av att runda ord används så naturligt och frikostigt.
Ordens betydelse ändras så klart över tiden, iallafall känslan av orden. En bra bok, tycker jag.

10 september 2012, 21:08
av irislilja

Jag glömde skriva vad boken heter. "Söta pojkar är bara på låtsas" av Moa Eriksson Sandberg

12 september 2012, 12:52
av bertha

Allt för min syster, en bok som legat ett bra tag för jag tyckte inte om början. Inte då. Men den är jättebra och spännande.

"Anna har kommit till världen för att med sina stamceller vid födelsen hjälpa sin tvååriga syster Kate som lider av leukumi. Nu är Anna tretton år och Kate behöver en ny njure. Förutom att ingreppet är plågsamt, kan Anna framtida hälsa äventyras. Med hjälp av en advokat stämmer hon sina föräldrar för rätten till sin kropp"

Knyckt från boksidan.net

Logga in för att skriva!
« sidan 1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 » Moderatorer smeghead, nicc, mikel

Vilka är inloggade

Användare som besöker detta rum: Inga registrerade användare och 1 gäst

Att skriva filmmanus. Praktisk handbok, inbunden, 276 sidor för 225kr!

Annas länkburkar för både små och stora
Misterhelper skriver texter inom filosofi, livsstil och psykologi, på engelska, att läsa gratis!