Heter Reidun. Det kunde jag inte säga när jag var liten utan sa Nun. Då fick jag heta det ett tag. Sedan hade jag dockor i alla format som jag rangordnade; stört till minst.Den allra minsta dockan var en pojkbebis så den fick heta Nunnegossen (i brist på fantasi)
I skolan och tonåren var det många dumma smeknamn:
Reidunsan, Dunsan, Dunet, Fjunet, Dunderfjun, Hejdun osv osv Kommer inte ihåg alla längre. Kärt barn har många namn. Bästa kompisen fick heta Tranan. Min sons kompis heter Våfflan. (Bara för att han tappade en våffla i golvet en gång)
Min granne hittar alltid på smeknamn till folk. Jag trodde först att det var för att hon inte kom ihåg vad folk egentligen heter. Så är det inte; Han med benet: En kille som råkade bryta benet en gång för ca sju år sen. Bankdirektörn: En som var bankdirektör innan han gick i pension för ca lika länge sen) Hebbe lelle: En kille som heter Ebbe. (efter TV-serien Albert & Herbert)
Här kommer mera: Den gamle mannen; En gubbe som är över 80 år, men ser ut som max 60. Lilletassen; Min yngsta son som numera är en vältränad kille med stora muskler. Han är större än både storebröder och föräldrar idag.
Nunnan: En liten fin dam som är mycket religiös och klär sig i nunneklänning och bär kors runt halsen.(det är bara bak hennes rygg)
Lilla ängeln: En liten söt tjej som alla män tycker är helsexig. Tyvärr är hon en riktig djävul som lurar både män och äldre folk på pengar. Nu ska hon in i fängelse för bedrägeri IGEN!
Ja det var vad jag kom på just nu. Kanske kommer mera!